Odczuwasz ból łokcia podczas ruszania nadgarstkiem?

Odczuwasz ból łokcia podczas ruszania nadgarstkiem? Jest to jeden z najważniejszych objawów a tym samym sygnałów, iż doszło do jego nadwyrężenia niekiedy pojawienia się dolegliwości którą jest łokieć tenisisty. Pewnie, że coraz częściej ma ona miejsce jest to efektem tego, iż mówimy o chorobie zawodowej jaka pojawia się u osób które nadwyrężają ścięgna i mięśnie a tym samym doprowadzają do ich adekwatnego uszkodzenia. Oczywiście nieleczony łokieć tenisisty prowadzi do zerwania ścięgna, zwapnienia przyczepu czy też pojawienia się patologicznych zmian w kontekście naczyń krwionośnych. Ważne jest aby pamiętać o tym, iż łokieć tenisisty to dolegliwość jaka atakuje nie tylko osoby aktywne fizyczne, lecz również takie które najzwyczajniej w świecie o nią nie dbają. Oznacza to, iż jeżeli nie ruszamy naszym łokciem zbyt często to brak odpowiedniej struktury i mocnego wiązania mięśni oraz ścięgien, może doprowadzić do sytuacji w której zostaną one uszkodzone nawet przy niewielkim wysiłku.

Czy taka dolegliwość przeszkadza w normalnym funkcjonowaniu?

Czy łokieć tenisisty będzie przeszkadzał nam w normalnym funkcjonowaniu? Nie ma co do tego jakichkolwiek wątpliwości, jednak powinniśmy pamiętać przede wszystkim o tym, iż już jego początkowe objawy wymagają wdrożenia odpowiedniej metody leczenia. Jeżeli będziemy przeciągać wizytę u ortopedy w czasie, próbować wyleczyć łokieć tenisisty za pomocą środków przeciwbólowych czy maści, to raczej ból nie przejdzie lecz będzie uśmierzony na krótką chwilę. Z czasem pojawią się również poważniejsze problemy zdrowotne, nasza ręka nie tylko będzie boleć w okolicach łokcia lecz przede wszystkim odczujemy iż poruszanie ją stanowi dla nas nie lada problem.

Jak postępować w przypadku wykrycia łokcia tenisisty?

Jak postępować w przypadku wykrycia łokieć tenisisty? Przede wszystkim nie bagatelizować tego co w tym aspekcie zaleci nam lekarz zwłaszcza ortopeda, a co za tym idzie uczestniczyć w terapii opartej o fale uderzeniowe czy też odbyć jasno określoną ilość ćwiczeń i masaży. Jest to kolejne schorzenie w którego leczeniu bardzo dużą rolę i znaczenie odgrywa właśnie fizykoterapia oraz wspomniana rehabilitacja. Pod okiem doświadczonego fizjoterapeuty możemy doprowadzić do ożywienia procesów regeneracyjnych, odbudować tkankę mięśniową czy też zadbać o ścięgna w pełnym tego słowa znaczeniu. Dodatkowo pamiętajmy o konieczności zapewnienia sobie odpoczynku, nasza ręka a zwłaszcza nadgarstek oraz łokieć nie tylko tego potrzebują, lecz wręcz oczekują. Czasem zachodzi potrzeba wykonania specjalistycznego zabiegu polegającego na wstrzyknięciu osocza bogatopłytkowego w miejsce gdzie doszło do uszkodzenia ścięgna. Dodatkowo może pojawić się konieczność usztywnienia naszego łokcia i nadgarstka, co zabezpieczy go w procesie regeneracji i odbudowy tkanki mięśniowej oraz ścięgnowej. Na pewno jednak leczenie łokcia tenisisty wymaga interwencji ortopedy a tym samym niemal zawsze przeprowadzenia badań USG które pozwolą na ocenę stopnia zaawansowania takiego schorzenia.